Home Hide

Zakelijke mobiele beller vaak nonchalant met data op telefoon

Utrecht,22 november 2011 Nonchalance en nalatigheid is tegenwoordig troef bij de zakelijke GSM-gebruiker. Blijkbaar is geen enkele zakelijke beller bang voor het verlies vanwaardevolle bedrijfsgegevensdie op telefoon of SIM-kaartstaan opgeslagen.“Ach, die back-up doe ik volgende week wel.”De zakelijke mobiele beller is logischerwijs meer gefocust op zijn/haar core business en niet zozeer op de veiligheid van de GSM. Begrijpelijk, maar is het verstandig? Kees Jan Meerman van Stellar Data Recovery licht kort toe: “We zien telkens hetzelfde patroon.De zakelijke beller ziet geen enkel gevaar of vindt het niet belangrijk genoeg, totdat het fout gaat.” Stellar Data Recovery, specialist in het terughalen van verloren gewaande bestanden, stelt dat elk bedrijf een duidelijke back-up policy zou moeten voeren. Maar het lijkt erop – hoe vreemd dat ook klinkt – dat zelfs de grote bedrijven het belang er nog steeds niet van inzien.

Waarom moet het eerst fout gaan?

De centrale vraag luidt telkens: “Waarom moet het eerst fout gaan, voordat de ernst van de zaak wordt ingezien?” Het lijkt erop dat de huidige ondernemer of managerniet over de juiste kennis beschikt of dat men het maken van een back-up te tijdrovend en dus te duur vindt. Maar op het moment dat men daadwerkelijk belangrijke bedrijfsgegevenskwijtraakt – en men dus écht te laat is – wordt het probleem alleen maar kostbaarder.Kees Jan Meerman van Stellar Data Recovery vertelt verder: ”Het maken van back-ups is eigenlijk de meest simpele vorm van kostenbesparing. Op de huidige generatie smartphones staat enorm veel data. Een verloren geraakt telefoonnummer is eenvoudigte achterhalen of op te vragen. Dat is het probleem niet. Maar het probleem is veel groter,als ook bedrijfsgegevens als Word- en Excelbestanden, mailverkeer, voice-mailberichten, sms’jes of geheime telefoonnummersdie op het intern geheugen of SIM-kaart staan zonder pardon verloren kunnen gaan.”

Hoe kan het achteloze gedrag worden voorkomen?

Stellar Data Recovery ziet vooral in opgedragen richtlijnen van hogerhand een oplossing. Directies en managers moeten een veel prominentere rol gaan spelen betreffende voorlichting aan afdelingen en hun medewerkers. Met behulp van IT-auditors, die bekend zijn met alle technische mogelijkheden voor een regelmatige back-up, kan de vereiste voorlichting worden gekregen en de implementatie van de veiligheidsmaatregelenop eenduidige wijze worden doorgevoerd. Op deze manier wordt het vooriedere medewerker binnen elke organisatie duidelijk dat een veilige omgang met data op telefoons en SIM-kaart geen ondergeschoven kindje mag zijn.

Stellar Data Recovery levert een breed scala aan dataherstelsoftware en -diensten. Stellar heeft laboratoria in Europa, de Verenigde Staten en Azië en beschikt over meer dan 100 R&D-professionals en data recovery experts, diverse CLASS 100 Clean Rooms en de meest uitgebreide suite data recovery software ter wereld. Stellar biedt complete data recovery oplossingen in alle gevallen van dataverlies en bekleedt een top 5-positiewereldwijd in de recoverybranche.

Voor uitgebreide informatie over dataherstel van SIM-kaart of telefoon kunt u contact opnemen met:

Stellar Data Recovery
Chief Operations Officer – Kees Jan Meerman

Zonnebaan 39
3542 EB Utrecht
Tel 0031 (0)30 7600 701
Fax 0031 (0)30 7600 709
E-mail : info@stellar.nl
www.stellar.nl

Handige informatie

Infographics

Data recovery informatie in de vorm van grafieken, diagrammen of strip-achtige illustraties.

Lees verder

 


Brochures

De productbrochure is uw gids voor alle producten van Stellar.

Lees verder

Wij zijn er om u te helpen...