Uw vraag direct beantwoorden : 030-7600700

Menu Hide

Opdracht direct aanmelden

  • Gepubliceerd op

‘Steeds meer data met succes gerecoverd’

Utrecht,15 december 2011– Het aantal opdrachten voor data recovery is in 2011 met 15% gestegen in Nederland. Op Europees niveau nam het aantal opdrachten voor Stellar Data Recovery zelfs 17% toe.

De toename van het aantal opdrachten valt enerzijds te verklaren door de grote aantallen data die met succes zijn gerecoverd. In maar liefst 90-95% van de Europese opdrachten werd de data door deze wereldwijd opererende data recovery specialist gered.

‘We hebben daarmee een van de hoogste recoverypercentages ooit. Dat neemt alleen maar toe, want onze technieken blijven we verfijnen. Ook zaken zoals het laboratorium in Utrecht houdt Stellar Data Recovery nauwkeurig up-to-date, zodat we alleen maar met state-of-the-art-materiaal werken’, aldus Chief Operations Officer Kees Jan Meerman.

‘Anderzijds kennen bedrijven en ICT-specialisten ons ook steeds beter en weten ze Stellar Data Recovery sneller te vinden. Maar het aantal data recovery opdrachten neemt vooral toe doordat de hoeveelheid data toeneemt, deze steeds belangrijker wordt, en daar meer en meer mensen bij zijn betrokken. Onze top drie van oorzaken bevat dan ook alleen maar menselijke fouten.’

Top 3 oorzaken

Op nummer drie staat het niet hebben van een back-up van de externe harde schijf. Vooral bij kleine bedrijven en particulieren komt dit veel voor. Op twee het verkeerd configureren danwel onkundig herstellen van een RAID-configuratie. De lijst wordt aangevoerd door het niet tijdig verwisselen van een problematische harde schijf uit een RAID-configuratie.
Meerman: ‘RAID-systemen herstellen vereist zeer specialistische kennis, die niet van een gemiddelde systeembeheerder verwacht mag worden. Ze doen hun uiterste best als er wat aan de hand is, maar veelal is het beter en goedkoper er meteen een specialist bij te halen voordat de schade definitief wordt.’

SLA

Meerman raadt bedrijven dan ook veelal een Service Level Agreement aan (SLA). ‘Als er dan wat aan de hand is, dan zijn we er meteen voor je om aan de slag te gaan. De prijsafspraken, manier van aanleveren en andere huishoudelijke zaken zijn al geregeld, dus daar hoeft niemand zich zorgen meer over te maken. Dat betekent dat iedereen zich kan richten op één ding: het terughalen van de data. Dat is een veel effectievere manier van werken en vergroot de kans dat de data terugkomt. We gaan er niet voor niets nog dezelfde dag mee aan de slag in ons lab.’

Over Stellar Data Recovery

Stellar Data Recovery Nederland is een gespecialiseerd IT-bedrijf dat wereldwijd hoogwaardige dataherstelsoftware- en diensten levert. Met meer dan honderd dataspecialisten, laboratoria in Nederland, de Verenigde Staten en Azië en de meest uitgebreide reeks van zelf ontwikkelde data recovery software is Stellar internationaal toonaangevend op het gebied van data recovery.
De helpdesk van Stellar is te bereiken via 030 7600 700, via de chatfunctie op www.stellar.nl en per e-mail:info@stellar.nl.

Contact

Stellar Data Recovery B.V.
Contact: Kees Jan Meerman / Chief Operations Officer

Zonnebaan 39
3542 EB Utrecht
Nederland
Tel 31 (0)30 – 7600 700
Fax 0031 (0)30 7600 709
Email:  info@stellar.nl

Call Me