Uw vraag direct beantwoorden : 030-7600700

Menu Hide

Aanmelden gegevensdrager

Wat heeft u nodig:

  • een PC, computer of laptop (niet een smartphone)
  • liefst een internetkabel aan uw computer, WIFI kan trager zijn
  • voldoende opslagruimte op uw computer (of op een extern opslagmedium) om de data op te slaan. Vuistregel: bij 50Gb data heeft u 100Gb (het dubbele) aan vrije ruimte nodig.
  • software installeren op uw computer dat ZIP files kan lezen

Hoe werkt het:

  1. Uw data staat voor u klaar in een ‘ZIP document’ in de Stellar® Cloud en is beveiligd met een wachtwoord
  2. Wij sturen u een downloadlink via e-mail
  3. Wij sturen uw wachtwoord naar uw mobiele telefoon via SMS
  4. U klikt op de downloadlink om uw data te downloaden
  5. Het downloaden kan heel lang duren (enkele uren of langer). Druk op Speedtest hiernaast om uw downloadsnelheid te meten in Mbps.
  6. Zodra het downloaden voltooid is, kunt u met uw wachtwoord bij uw data

Indien u hulp nodig heeft, bel ons gerust!


Verdere uitleg indien nodig:

Wat kunt u doen wanneer het downloaden niet lukt?

Mocht het, om welke reden dan ook, niet lukken om het document te downloaden, dan kunt u een van de volgende artikelen raadplegen:

Gebruik een ‘stand-alone’ PC!

Gebruik een ‘stand-alone’ computer met standaard instellingen en een internetverbinding via een kabel. De downloadsnelheid wordt door verscheidene factoren beïnvloed. Wij noemen er een aantal:

  • De configuratie en instellingen van uw computer (processor, geheugen). Het draaien van verscheidene applicaties op een wat ouder systeem kan invloed hebben op de prestatie van uw browser. Check de prestatie van uw pc en sluit alle onnodige applicaties af voordat u gaat downloaden;
  • Uw modem, router en netwerkparameters (ISPs netwerk- DSL, kabel of glasvezel, WIFI). Via de modem heeft u toegang tot het internet, terwijl u via de router verscheidene apparaten kunt aansluiten voor een internetverbinding. In sommige gevallen zorgen deze apparaten voor vertraging van uw internetsnelheid. Wanneer u merkt dat uw downloadsnelheid erg laag is in vergelijking met uw abonnement en/of wanneer internet regelmatig uitvalt (terwijl uw computer en andere apparaten correct zijn geconfigureerd), kunt u proberen uw modem en router te resetten. Indien dit geen verbetering oplevert, adviseren wij u om contact op te nemen met uw provider.Voor het beste resultaat kunt u het beste uw laptop of pc met een kabel aansluiten op het internet in plaats van gebruik te maken van WIFI;

Zorg voor genoeg opslagruimte op uw computer!

Voordat u begint met het downloaden moet u controleren hoeveel ruimte u nodig heeft om uw data te downloaden en te ‘unzippen’. Wanneer de grootte van het beveiligde document 25 GB is, adviseren wij u om tenminste het dubbele (50 GB) vrije ruimte te hebben op uw computer.

Normaal gesproken gaat het downloaden van een zip-file naar uw computer het snelst maar wanneer uw niet genoeg vrije ruimte heeft voor het ‘unzippen’, raden wij u aan een extern opslagapparaat te gebruiken (zoals bijvoorbeeld een USB stick). Om hoge snelheden te bereiken zouden zowel uw computer als het externe opslagapparaat minstens een 3.0 USB standaard interface type moeten hebben.

Welke browser kunt u het best gebruiken om uw data te downloaden?

Wij adviseren u om de browser te gebruiken waar u de meeste ervaring mee heeft. Als u niet zeker weet hoe u een document kunt downloaden, dan kunt u van iedere browser handige richtlijnen vinden om u hiermee te helpen:

Call Me