Uw vraag direct beantwoorden : 030-7600700

Menu Hide

Aanmelden gegevensdrager

Samenvatting: De fout 'WD My Passport schijf niet herkend maar het LED-lampje knippert' kan om verschillende redenen optreden. In dit bericht bespreken we enkele effectieve oplossingen die u kunnen helpen bij het oplossen van de fout. Als de harde schijf fysiek beschadigd is, moet u contact opnemen met een professionele aanbieder van data recovery om de data te herstellen.

De Western Digital My Passport is een van de populairste schijven op het gebied van externe harde schijven. Hij is niet zo duur als de LaCie, maar bijna net zo robuust en is al enkele jaren een bestseller.

De aantrekkingskracht ligt hierin:

  • De harde schijf van WD is een vertrouwd merk en is een van de toonaangevende fabrikanten van harde schijven.
  • Biedt uitstekende waar voor uw geld in vergelijking met SSD's.
  • Opslagruimte van 1 TB tot 5 TB.
  • De behuizing is gemaakt van ABS-kunststof van hoge kwaliteit.
  • Compact en lichtgewicht.
  • Biedt back-up, wachtwoordbeveiliging en 256-bits AES-versleuteling.

De Western Digital My Passport biedt ook USB 3.0-connectiviteit en ingebouwde WD Backup™-software die lokale en cloudback-upmogelijkheden vergemakkelijkt.

Kortom, de WD My Passport externe harde schijf is een draagbare schijf met alle functies die u zoekt.

Externe harde schijven van WD zijn echter ook gevoelig voor schade en andere problemen, zoals de WD My Passport die niet verschijnt, maar het LED-lampje knippert. Deze fout geeft aan dat het bestandssysteem uw WD My Passport externe schijf niet herkent.

U kunt echter enkele oplossingen proberen om de foutmelding WD My Passport schijf niet herkend maar het LED-lampje knippert te verhelpen.

Het gebruik van een andere USB-poort, het verwisselen van de USB-kabel, het aansluiten van de schijf op een ander computersysteem, enz. zal vaak al helpen. Maar in de meeste gevallen is het probleem van de niet herkende harde schijf te wijten aan fysieke schade. Als u meer wilt weten over data recovery van My Passport schijven, lees dan verder.

Hoe los ik op dat de WD My Passport niet wordt herkend, maar dat de LED knippert?

Laten we eens kijken naar enkele effectieve methoden om dit probleem op te lossen.

Methoden Stappen
Alle verborgen apparaten weergeven Ga naar de zoekbalk > Typ devmgmt.msc >.
Vervang de USB-kabel/connector Probeer een andere USB-kabel of een andere USB-poort >.
De stationsletter wijzigen Ga naar de zoekbalk > Voer "data carrier management" >
Stuurprogramma verwijderen Ga naar de zoekbalk > Typ devmgmt.msc >.
USB-suspend wijzigen Ga naar de zoekbalk > Type Configuratiescherm

1) Alle verborgen apparaten weergeven

Als u de WD My Passport op uw computersysteem aansluit en hij wordt niet herkend, kan het zijn dat hij verborgen is. Schakel alle apparaten uit om dit te controleren.

Voer de volgende stappen uit om de apparaten op uw computersysteem te verbergen.

  • Voer "devmgmt.msc" in de zoekbalk in en druk op de Enter-toets.
  • Navigeer in het venster Apparaatbeheer naar het tabblad "Beeld".
  • Vouw het uit en selecteer "Verborgen apparaten weergeven".
verborgen apparaten
  • Start uw computersysteem opnieuw op of start uw computer opnieuw op en controleer of het systeem uw WD My Passport schijf herkent.

2) Vervang de USB-kabel/connector

Het probleem kan zich voordoen als de USB-kabel beschadigd is of niet compatibel is met de bijbehorende USB-poort.

Gebruik een nieuwe USB-kabel om de WD My Passport aan te sluiten. Mogelijk herkent het systeem de kabel.
Vervang ook de USB-poort. Een laptop heeft er minstens vier en een desktop heeft er zes. Hoewel de WD My Passport achterwaarts compatibel is met USB 2.0, kunt u hem beter aansluiten op USB 3.0-poorten. Deze zijn blauw gekleurd om ze te onderscheiden van USB 2.0.

In het geval van een desktop bieden de aansluitingen aan de voor- en achterkant ook verschillende snelheden. Maak verbinding met een poort aan de achterkant.

3) De stationsletter wijzigen

Windows wijst een stationsletter toe aan alle aangesloten volumes. Het wijzigen van de stationsletter kan een oplossing zijn voor het probleem dat uw WD My Passport harde schijf niet wordt herkend, maar de LED knippert.

Volg de onderstaande stappen om de stationsletter van de WD My Passport harde schijf te wijzigen:

  • Voer "Schijfbeheer" in de zoekbalk in en druk op de Enter-toets. U kunt ook met de rechtermuisknop op Start klikken en "Schijfbeheer" selecteren.
  • Navigeer in het venster Schijfbeheer naar uw aangesloten WD-schijf en klik er met de rechtermuisknop op.
  • Selecteer "Stationsletters en paden wijzigen".
stationsletter wijzigen
  • Wijs een nieuwe letter toe aan uw externe schijf van WD om de wijzigingen weer te geven en op te slaan.
  • Start het apparaat opnieuw op.
  • Controleer nu of het door het besturingssysteem wordt herkend.

4) Stuurprogramma's verwijderen

Het is mogelijk dat de stuurprogramma's niet zijn bijgewerkt of dat er problemen zijn. Dit kan de oorzaak zijn van het probleem dat de WD My Passport schijf niet wordt herkend, maar de LED knippert.

Om het probleem met de niet herkende WD My Passport op te lossen, verwijdert u de USB-stuurprogramma's. Voer de volgende stappen uit:

  • Voer "devmgmt.msc" in de zoekbalk in en druk op de Enter-toets.
  • Apparaatbeheer wordt geopend.
  • Navigeer naar "Drives" en vouw deze uit.
  • Klik met de rechtermuisknop op WD My Passport. Het kan een andere naam hebben, bijv. USB 3.0 Flash Storage Device of iets dergelijks.
  • Klik op Eigenschappen.
  • Selecteer het tabblad Stuurprogramma.
  • Klik op Stuurprogramma bijwerken.
  • Selecteer in het veld dat wordt geopend Automatisch naar stuurprogramma's zoeken.
  • Als Windows geen stuurprogramma kan vinden, ga dan terug naar het tabblad Stuurprogramma's en verwijder het apparaat.
  • Schakel het apparaat uit.
  • WD My Passport verwijderen.
  • Start het apparaatstuurprogramma.
  • Sluit de WD My Passport aan op een geschikte USB-poort met een USB 3.0-kabel.

Dit zou het probleem dat u had kunnen oplossen: De WD My Passport schijf wordt niet herkend, maar de LED knippert.

5) USB Selectief opschorten deactiveren

Deze functie van Windows werkt alleen op laptops. Het schakelt de stroomtoevoer naar sommige poorten uit wanneer de batterij bijna leeg is. Dit maakt de werking van belangrijke USB-hardware zoals een muis mogelijk, maar kan de microfoon uitschakelen.

U moet deze functie uitschakelen om de foutmelding WD My Passport harde schijf niet herkend maar LED knippert op te lossen.

  1. ga naar Configuratiescherm in de startbalk
type configuratiescherm om WD My Passport harde schijf niet gedetecteerd te repareren
  1. klik op Hardware en geluid
klik op Hardware en geluid
  1. klik op Energie-opties terugzetten
klik op Energie-opties terugzetten
  1. planinstellingen wijzigen
planinstellingen wijzigen
  1. Selecteer Geavanceerde energie-instellingen
Selecteer Geavanceerde energie-instellingen
  1. scroll omlaag naar USB-instellingen
  2. er zijn twee types: op batterij en aangesloten deactiveer ze allebei
usb-instelling om harde schijf WD My Passport niet gedetecteerd te repareren

Casestudie: Data terughalen van de WD die niet wordt weergegeven

Klant: Bedrijf

Doel: DATA terugzetten van de WD die niet wordt weergegeven

Methode: Data herstellen van de WD-schijf van de klant met Stellar Data Recovery.

Uitdagingen voor de klant :
De klant had problemen met de toegang tot de data op zijn WD-schijf vanwege problemen met de gegevenstoegang.
Het was een WD10EX-21WN4A
De klant analyseerde defecte sectoren van de schijf of de WD harde schijf.

Stellar data recovery proces:

  • Uit de resultaten van het eerste onderzoek van Stellar Data Recovery bleek dat de slechte sectoren van de WD harde schijf verantwoordelijk waren voor het gegevensverlies.
  • De kopie wordt dan succesvol voltooid door Stellar Data Recovery door de problematische sector van de WD-schijf te vermijden. De kopie wordt vervolgens gescand met de software van Stellar Data Recovery.
  • Om de klant in staat te stellen de herstelde data effectief te analyseren of te bekijken, ongeacht mogelijke problemen met de bestandsstructuren of -formaten, hebben wij de klant vervolgens toegang gegeven tot de data op een nieuwe schijf in overeenstemming met de instructies van de klant.

Feedback van klanten over onze diensten:
De klant was tevreden met zijn belangrijke data en onze services voor data recovery. Onze eersteklas diensten en uitstekende kwaliteit maakten dit mogelijk

FAQs

hoe is data recovery mogelijk?

Als data of bestanden worden gewist, worden de gegevens mogelijk niet gewist. Het logboek van de opslaglocatie wordt gewist.

Met behulp van gepatenteerde algoritmen en jarenlange ervaring weten technici van Stellar Data Recovery precies hoe ze de resterende data moeten samenvoegen en een gloednieuwe schijf moeten maken die identiek is aan de oude schijf.

Kan ik de staat van de WD My Passport controleren?

U kunt het hulpprogramma voor het testen van schijven van Western Digital van hun website gebruiken. U kunt ook een app van derden gebruiken. Al deze programma's controleren de SMART-kenmerken die op de harde schijf zijn opgeslagen.
Dit zijn zelftestmetingen die de harde schijf uitvoert om de staat ervan te melden. Als u goed voor uw WD My Passport zorgt en hem niet laat vallen, is er geen reden waarom hij geen vijf jaar zou meegaan.

Hoe snel kan Stellar Data Recovery werken?

In het geval van logisch gegevensverlies (per ongeluk gewiste of opnieuw geformatteerde bestanden), kan Stellar Data Recovery er een hele nacht over doen om de hele harde schijf te doorzoeken. Als u slechts een paar GB wilt ophalen, kan het ook sneller.
Data recovery van harde schijven in een laboratorium kan enige tijd duren. Dit hangt af van wat er mis is met het externe apparaat. Iets basaals zoals beschadigde firmware kan snel hersteld worden, maar het herstellen van de toegangsarm kan een tijdje duren.

hoeveel kost data recovery?

De prijs van Stellar Data Recovery varieert afhankelijk van de versie en het type licentie. Bezoek de website voor de actuele prijs en profiteer van speciale aanbiedingen.

De kosten voor recovery van labgegevens variëren afhankelijk van het project. U hebt misschien de hulp van een team technici nodig om een week te werken aan de beschadigde WD My Passport die niet op uw Mac verschijnt. Anders kan het een eenvoudig probleem zijn dat slechts een dag duurt.

Pas na een vooronderzoek kunnen wij u alle informatie geven die u nodig hebt.

hoe worden de teruggezette data naar mij verzonden?

Wij versturen de data recovery van My Passport Hard Drive Recovery op een USB-stick of een externe harde schijf. U kunt ons het stuurprogramma voor het apparaat sturen of er een bij ons kopen.

Vraag hulp bij WD My Passport data recovery aan een externe leverancier

Als geen van de bovenstaande oplossingen werkt, geeft dit aan dat de schijf fysiek beschadigd is. Neem in dat geval contact op met een professionele aanbieder van data recovery, zoals Stellar Data Recovery, om uw harde schijf te herstellen. Zij kunnen u helpen om de data met 100% zekerheid en integriteit te herstellen.
Stellar Data Recovery staat bekend om zijn deskundige services en transparante communicatie met klanten. De experts op het gebied van data recovery van Stellar volgen een gespecialiseerd proces om data van de harde schijf te herstellen. Het proces omvat het volgende:

  • De WD My Passport ultra schijf is getest in de gecontroleerde omgeving van het klasse 100 cleanroomlaboratorium.
  • Het laboratoriumteam vindt de oorzaak en behandelt deze zorgvuldig. Indien nodig wordt een onderdeel vervangen.
  • De harde schijf wordt vervolgens gekloond en de data wordt na het downloaden en installeren teruggezet met behulp van bedrijfseigen software.

Kort en krachtig

De foutmelding 'WD My Passport schijf niet herkend, maar de LED knippert' betekent dat uw bestandssysteem de harde schijf niet herkent. Er kunnen verschillende redenen voor deze fout zijn. U kunt proberen deze fout op te lossen door de USB-poort of kabel te veranderen, de drivers te verwijderen, de stationsletter te veranderen, enz. Dit zijn echter slechts omwegen. Dit zijn echter slechts oplossingen en lossen het probleem misschien niet op.
Als de externe schijf van WD My Passport niet reageert, moet u helaas contact opnemen met een professionele aanbieder van data recovery, zoals Stellar Data Recovery. Zij zijn gecertificeerd en hebben opmerkelijke ervaring in het herstellen van data van fysiek beschadigde WD harde schijven.

76% van de mensen vond dit data recovery blog nuttig
Call Me